14 Temmuz 2012 Cumartesi

YETENEKSİZ YAZARDAN YEMEK TARİFLERİ


Yeteneksiz  bir  yazarım  ben.   Bunu  kendime  pek  kondurmak  istemiyorum  ama  romanlarımı hala  yayınlatmayı  başaramayınca  otomatikman  bu  konuma  gelmiş  oldum.  Teselliyi,  bazı  yeteneklerin  geç  keşfedildikleri   düşüncesinde  buldum.   Sarıldım derhal  bu  sımsıcak  umuda.  Devam  ettim  romanlarımı  yazmaya.  Hayallerimden  vazgeçemem  ben.  Derken,  günlerden  bir  gün  yemek  kitabı  yazma  hevesi  çöreklendi  yüreğime.   Aslına  bakarsanız,  tariflerim  yemekten  daha  çok aperatif  şeyler,  kolay  hazırlanabilen  ve lezzeti  fazlasıyla yerinde  tatlar.  Aralarında  bir kaç  tane zorca tarifler  de  yok  değil.  Lakin  korkmasın  gözünüz  hemencecik.  Ben  becerdikten  sonra  siz haydi  haydi  gelirsiniz  üstesinden.  Deneyin  bir  kez,  pişman  olmazsınız  bence. 

Tarifler  pratik  olsun  istedim. Tatları  pek  güzel  olsun  istedim.  Görüntüleri  de  hoş  olsun  istedim,  şöyle  süslü  püslü.  Eee,  bu  kadar  şey  birarada  olur  mu!   Yeteneksiz  yazar  karar  verirse,  bal  gibi de  olur!  Şeker  gibi  de  olur!  En  lezzetli  tarifleri  bulup  çıkardım.  Aralarında  annemin  ( Müco  sultan)  yaptığı  çok güzel yemekler  de  var  ki,  yoktur  bu  cihanda  üstlerine! 

Ölçü  kullanmaktan  yana  değilimdir  ama  bazan  gerektiği  için  ölçülü  biçili  yazdım.  Siz  yine  de  göz  kararından  şaşmayın.  Hem  tutarlıdır,  hem  tecrübeli  görünürsünüz.

Tuza  gelince,  malzemelerin  içine  katmadım.  Çünkü  seven n var,  sevmeyen  var.  Tansiyonu  düşen  var,  çıkan  var.  Herkes  eksin  tuzunu  kendine  göre  de,  kaçmasın  tadımız  tuzumuz!

Şimdi  sizlerle   “Yeteneksiz  Yazardan  Kolay  Tarifler”  adlı bu  kitabımdan  bir kaç  tane tarif  paylaşmak  istiyorum.  Afiyetlerle....



VİŞNELİ   EKMEK

Nasıl  güzel  bir  tatlı  bu anlatmak  imkan  dahilinde  değil.  Sanki  kırmızı  yakutlar  tabaklara  dizilmiş.



NE  LAZIM

Bir adet  tuzsuz  ekmek

Bir  kilo  vişne

Bir  paket  vanilya

Bir  kutu  kaymak

Toz  şeker

Tuzsuz  tereyağı



NASIL   YAPTIM

Önce  vişneleri  yıkayıp,  saplarından  ve  çekirdeklerinden   ayırdım.  Az  suda  ve  ağız  tadıma  uygun  şeker  miktarıyla  kaynattım.  Ekmekleri  dilimleyip,  tereyağında  kızarttıktan  sonra,  sıcağa  yakın  vişneleri  ekmeklerin  üzerine  döküp,  ılıyınca,  dolapta  bir  süre  bekletip,  kaymakla  beraber  servisini  yaptım.

PATLICANLI  TARATOR

Tatlılardan  tuzlulara  hızlı  bir  geçiş  yaptım.  Yolculuk  kısa  sürdü  ama  yine  de,  boş  değil  elim.  Yol  kenarındaki  bostandan  topladığım  patlıcanlarla  geldim.



NE   LAZIM

Beş  adet  patlıcan

Yoğurt

Üç  diş  sarımsak

Bayat  ekmek

Bir  adet  limon  suyu

Bir  bardak  dövülmüş  ceviz

Sıvı   yağ

Tuz

Pul  biber,  nane

NASIL   YAPTIM

Patlıcanları  şerit  halinde  soyup,  küp  küp  doğradıktan  sonra  bir süre  tuzlu  suda  beklettikten  sonra  kızarttım.  Fazla  yağlarını  bir  peçete  yardımıyla  süzdürmeyi  ihmal  etmedim  tabii.  Ufalanmış  ekmek  ve  diğer  malzemeleri  (yoğurt  hariç)  patlıcanlarla  birlikte  blender  yardımıyla  püre  haline  getirdim.  Yoğurdunu  ekledikten  sonra  servis  tabağına  yerleştirdim.  Üzerini  süslemeye  gelince,  onu  da  size  bıraktım.  Artık  zevkiniz  nereye  kadar  giderse,  yol  verin!

NOTCUK

Aynı  taratoru  kabak  ve  patatesle  de  yapabilirsiniz.  Hepsinin  lezzeti  başka  başka.



TOST   BÖREĞİ

Hamur  mamur  hiç  açamam,  yufkayla  da  uğraşamam  diyenlere  ben  de  bu  en  kolay  böreği  ithaf  ediyorum.

NE   LAZIM

Bir  paket  tost  ekmeği

Kaşar  peyniri

Kırmızı  biber

İki  bardak  süt

İki  yumurta

Bir  miktar  tereyağ

NASIL   YAPTIM

Ekmek  dilimlerinin  kenarlarını  bıçakla  aldım.  Tepsiye  bir  kat  dizdim.  Üzerine  kaşar peyniri  rendeledim.  Kırmızı  biberle  renklendirdim.  Kalan  ekmekleri  tekrar  dzidim.  Süt,  yumurta  ve  yağı çırparak  üzerine  gezdirdim.  Ekmekler  karışımı  iyice  çektikten  sonra  fırında  kızarttım.



KOKTEYL   SOSİS

Evde  ufak  bir  toplantı mı var!  Ya  da  bahçenizde  küçük  bir  davet!  İmdadınıza   yetişecek  olan  kokteyl  sosistir.  Kolaylığı  bir  yana, hem  lezzetli,  hem  de  orjinal  bir  görüntüsü  var.

NE  LAZIM

Dört  adet  sosis

Bir  adet  yufka

Sıvı  yağ

NASIL  YAPTIM

Yufkadan  bir  gazoz  kapağı  kullanarak  yuvarlaklar  çıkarttım.  İnce ince  yuvarlak  olarak  kestiğim  sosisleri  ve  yufkaları  kürdanlara  bir kaç  kat  yufka  ve  aralarına  birer  sosis  şeklinde  dizdikten  sonra  kızarttım.

BAT

Çocukluğumun  bir  kısmı  Tokat ın  parke  taşlı  yollarında  geçerken  çok  sevdim  ben  bu  batı.  Bizim  oraların  yemeğidir.  Hele  de  hamam  sefaları  o  olmazsa,  hiç  olmaz!

NE  LAZIM

Yarım  kilo  yeşil  mercimek

Dört  beş  adet  domates

Yarım  demet  taze  soğan

Yarım  demet  maydanoz

Yarım  demet  dereotu

İki  adet  kuru  soğan

Dört  adet  yeşil  biber

Dört  yemek  kaşığı  domates  salçası

Bir  kase  dövülmüş  ceviz

Nane, kırmızı  biber

Kimyon, karabiber

Yeni bahar, reyhan

Fesleğen, tuz

NASIL  YAPTIM

Yeşil  mercimekleri  ayıklayıp  yıkadıktan sonra  bir  süre  sıcak  suda  bekletip  haşladım.  Taze  soğan, maydanoz , yeşil  biber ve  dereotlarını  ince ince  kıydım.  Kuru soğan  ve  domatesleri  küp küp doğradım. Tüm  malzemeleri  mercimekle  karıştırdım.  Baharatlarını  ekledikten  sonra,  salçalı  suyla  hafifçe  sulandırıp,  soğuk  olarak  servis  yaptım.

NOTCUK

Eğer  şanslıysanız  ve  Tokat  yaprağı  bulabilirseniz,  yaprakların içine bir kaşık bat koyup, bohça  yaptıktan  sonra  suyuna  da  hafifçe batırp yemeyi  deneyin,  görün  lezzeti. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder