15 Temmuz 2012 Pazar

İSTANBUL SENDİN ASLINDA

( ŞİİRİM  BİGMASTERPARK.COM  INTERNET  SİTESİNDE  YAYINDADIR. )


İSTANBUL SENDİN ASLINDA



Gözlerin İstanbul’un denizlerine benzerdi

O kadar derin

Öylesi mavi

Bakışların şehrin gökleri gibiydi

Sonsuzluklar içinde

Güldüğünde sanırdım

İstanbul’un yıldızları hep yüzünde

O sebepledir şimdi

Seni bu kentin caddelerinde arayışım

Umutsuzluğumu

İstanbul’un koynuna bırakışım

Kalabalıklar arasında

Duyabilsem seslerini

Bostancı’nın leylaklı bahçelerinde

Kokunu alsam

Boğazda martılarla beraber

Sana da kavuşsam

Issız yalıların sevinçleri

Birikse çatılarında

Seni bana getirseler

Ağlayan gemiler

Adalar’da kış güneşleri

Açsa da usuldan

Ayrı düşmüş ellerimi

Isıtsalar

Senin avuçlarından

Üsküdar’ın meltemleri

Esintiler armağan etseler

Bana saçlarından

Kalamış’daki yaramaz serçeler

Bir mahsunluk kırıntısı

Çalsalar dudaklarından

Gonca güllere bakarak

Kursam en sisli düşlerimi

Sevdaya ortak edebilsem seni

Bir gece geçerken önlerinden

Beylerbeyi’nin ahşap konakları

Anmışlardı adını

İşte o an aldım ben

Başıma mavi sevdayı

Geçip giderken aradan aylar

Derinlikli gözlerine

Rastlamıştım da Göztepe’de

Kirpikler süslemişti o gözleri

Gölgelerle

Uzaklarda kalakalmıştı

Yaşadığım tüm eski püskü

Dökük aşklar

Bilmiştim sendin o

Hayatımın manaları

Geçmişimin sıradan

Kırılganlıkları

Küskünlükler sessizlikler

Güçsüzlükler

Sende bitecekti

Çengelköy’de eleleydik

Bir sonbahar öğleden sonrası

Buruklardı bir parça

Güneşin ışıkları

Yapraklar terketmişti

Nadide yeşilleri

Sarı kahverengiler ortasında

Muzip turuncularla çevrili

Kalbimizde aşkın halleri

Dolanıp durmaktaydılar

Rahattı gönülleri

Sen gülüyordun hesapsız

Ben sana bakıyordum

Gülüşlerinin büyüsünü

Birer birer yüreğime

Kazıyordum

Zaman gelecek kainat dönecek

Onlar çıkacaklardı gizli kulelerinden

Hazin iç çekişlerle

İstanbul ne güzel görünüyordu

O gün gözüme

Hep güzeldi ya

O sefer bir başka

Renkleri gökkuşağıydı

Fısıltıları eskilerden bir şarkı

Tatlımsıydı sözleri

Kokusu melankolik

İstanbul bambaşkaydı

Nerede ayrılmıştık seninle

Bu şehrin hangi

Elemli köşesinde

Anılarımda bulamadım

O sızılı vakti

Karanlık kıyılarda unutulmuş gibi

Kayıp gitmişti bakışların benden

Sensizlik sarmalamıştı her yanımı

Neden diye hiç sormamıştım

Nedense

Biliyordum o günün

Geleceğini belki de

Gitmiştin hiç acımadan

Yaşanmış asırlara

Tutunmuş tüm aşklara

Çekmiştin gitmiştin ağlamadan

Sönmüştü İstanbul’un yıldızları

Hem ayışığı solgun kalmıştı

Hem güneşin şıkırtıları

Gitmiştin

İstanbul yok olmuştu gözlerimde

Ne denizlerini sevmiştim bir müddet

Ne de güllerini

Sonra birden bağlanmıştım bu şehire

Çalmıştı gönlümü yeniden

Sen gitmiştin ama

Hatıran kalmıştı maziden

Bur şehirde sığınmıştım

Ben senin sevdana

İstanbul sendin

Sen İstanbuldun aslında



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder